Незабутнє Big Opera Show

Big Opera Show – проект під такою назвою презентують 15 квітня у Львівській обласній філармонії. Гостям обіцяють справжній європейський продукт – незабутній вечір від кращих молодих оперних співаків Львова. Про принади цього вечора розповів співак Юрій Григораш, один з ініціаторів Big Opera Show.

 

 

– Юрію, цей проект задумували самостійно чи з друзями ?

– Звісно, з друзями. Мої друзі з філармонійного оркестру – Андрій Гук та Михайло Сосновський – роздумували над проектом, якого ще не було у Львові. Найкращі молоді солісти Львівської опери і співаки, які багато гастролюють за кордоном, в одній програмі гарно зрезонують у нашому місті, і не лише, навіть в інших країнах.

– Отож, програма потрапить на європейські сцени?

– Так. Експериментуємо – запускаємо проект, все протестуємо. Хотілося б зробити тур Україною. І презентуватимемо себе за кордоном.

– Подивуєте драматургією у постановці?

– Драматургія підібрана за канонами класичного концерту: спочатку будуть увертюри з відомих опер, ансамблі і сольні номери – найвідоміші арії. Россіні, Верді, Белліні – переважно бельканто. Моцарт і Вагнер дуже популярні композитори, тому їхні твори будуть у програмі згодом.

– А хто солісти?

– Це все молоді виконавці – до 35 років. Таким був наш задум. Це люди, з якими ми вчилися, багато виступали. Ці люди закінчували оперні академії і студії закордоном. Знаю їхні реальні вміння та рівень професіоналізму.

– Що очікувати глядачеві?

– Big Opera Show не просто класичний концерт, де соліст вийде на сцену, виконає свій твір і піде за лаштунки. Ми робимо справжнє шоу. Ставимо акцент на концертному варіанті та готуємо постановки номерів. Зокрема, на сцені будуть декорації, театралізоване дійство, світло, екран. Щоб глядачеві було цікаво не лише слухати музику, а й перебувати з нами в одному дійстві. Таких заходів у Львові ще не було. З нами працює режисер Львівської опери Тарас Різняк. Робимо щось модерне. На екрані плануємо показувати не просто уривки з опер. Усе має виглядати як одне ціле, розділене по номерах. Так як і в операх композиторів: є номерна система і є драматургія, яка розвивається до своєї найвищої точки. Так хочемо і ми.

– Як відбувається підготовка?

– З солістами працюють диригент Юрій Бервецький та Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії. Проводимо перші репетиції і працюємо над музичним матеріалом, проходять репетиції з режисером по постановках. Твори відомі і тому дійство буде яскравим.
Оперний співак — це актор. Працюємо з професіоналами, які мають за плечима великий закордонний досвід. А в Україні тільки набирає обертів розуміння модерну в опері, нового стилю, європейських трендів. У світі зараз є багато некласичних, модерних постановок, які дуже цікаві. Від цього відштовхуємося.

– Очікуєте успіх і на Заході?

– Так. Програма заздалегідь успішна для європейської публіки, яка це любить. Ви поєднуєте оперний спів і роботу з джазовим оркестром. Як працюється у таких різних напрямках?

Вони різні, так, але я давно їх практикую. Мені вдається не змішувати класичний та джазовий спів, бо якби я їх змішував – це було б фатально. Тільки через те, що співаю в різній манері, експериментую з жанрами. Не можу жити ні без того, ні без того. У Big Opera Show я буду в амплуа оперного соліста.

– Ви виступали в Азії та Європі. Українського виконавця там очікують?

– Інтерес є всюди, залежно від музичного продукту, який пропонуємо. Наприклад, в Китаї співали китайською – на це пішло дуже багато зусиль, але, за словами китайців, акценту фактично не було. В Європі співаки говорять: “Нам би вашу природу голосу!”. Їхня ставка, найперше, на техніку.

– В українських оперних творів є перспектива стати популярними?

– Так, вони цікаві в комплексі з постановкою і місцем виконання. Зокрема, оперу “Богдан Хмельницький” неможливо виконувати в Польщі, бо є розбіжності в політичних поглядах. Але в європейських державах українська музика звучить. Наприклад, твори українських композиторів популяризує Оксана Линів. В Європі, перш за все, ставлять на якість – не важливо, чи це класична, чи джазова, чи популярна музика. Тому йдемо до вимог європейських стандартів.

– Які проекти хотілося б втілити? З тих, які наш слухач ще не знає.

– В Україні ще відсутні правильні бродвейські мюзикли – це було б дуже цікаво. Але потрібен інший склад оркестру, і це не оперний чи джазовий спів – а щось посередині. Цікавлять жанри, які у нас не робили ще. Це мюзикл, певні оперети й вистави, які хотілося б презентувати у сучасній постановці.

– Для якої аудиторії готуєте оперне шоу?

Воно має сподобатися і музикантам, і пересічному слухачеві. Наше шоу – для тих, хто поряд із відвідуванням звичайних класичних концертів хоче чогось нового. Твори з нашої програми рідко виконуються і їх ще не виконували наші солісти.

Мітки: